Main Sponsor: Official Partners:

Nu har årets marknadsföring rullat igång

Nu har årets marknadsföring rullat igång

Nu har årets marknadsföring rullat igång

Titelförsvarande världsettan Anna Östling ska inte bara stå emot trycket från ett gäng tuffa utmanare när Lysekil Women’s Match väl seglas den 7 – 12 augusti. Redan nu är hon dessutom förgrundsgestalt i den massiva marknadsföringskampanj som föregår tävlingarna:
– Seglarna är i fokus i årets kampanj, som bygger på de aktiva och att vi har en svensk titelförsvarare, berättar Anna Holmdahl White, projektledare för Lysekil Women’s Match.
– Anna Östling har förtjänat kronan som varit huvudtemat i tidigare års kampanjer, och nu ska den försvaras mot utmanarna i yppersta världseliten, förtydligar Anna Reynold, VD för reklambyrån MILK som utarbetat konceptet.

De dramatiska bilderna på Team Anna Östling och en av de närmaste utmanarna, klubbkamraten från Göteborgs Kungliga Segelsällskap Caroline Sylvan, har välkände seglingsfotografen Dan Ljungsvik åstadkommit. Med mörk himmel och allvarliga ansiktsuttryck ska bilderna visa på spänningen som byggs upp inför den kommande fighten i Lysekil. Marknadsföringskampanjen kommer att synas i en lång rad sammanhang, såsom bussbaksidor och digitala storbildsskärmar i Göteborg, affischer längs hela kusten och på huvudsponsorn Preems bemannade stationer, men också i helsidesannonser i tidningen Bohusläningen, infartsskyltar till Lysekil och vid Torps Köpcentrum:
– Tillsammans med alla våra partners, i nyhetsbrev och på hemsidor och i andra kanaler, kommer vi också att synas, påpekar Anna Holmdahl White, och tillägger att syftet med kampanjen är att skapa nyfikenhet, för att locka folk att bli en del av publiken ute i Lysekil den 7 – 12 augusti.